UNTUK ORG YG SUKE MAKAN BURGER

menyentu sedikit aktiviti kaun cina, aku ade satu kisah yg menarik untuk diceritakan.

salah seorang kawan ceritakn dekat aku ni, bapak die seorang pekerja TNB bahagian pembaik pulih bekalan elektrik.

pada suatu hari bapanya bertugas mmbetulkan bekalan elektrik di kawasan Jenjarum, Banting. semasa pekeja2 lain sedang melakukan kerja2 pembaikan pulih bekalan, beliau telah merayau-rayau di kawasan sekitar.

setiap pekerja pembaiki pulih bekalan TNB mmpunyai kebenaran memasuki kawasan yg melibatkan penggunaan elektrik , jadi secara tidak sengaja beliau telah memasuki sebuah kilang memproses makanan, dilihatnya daging2 ayam berlonggok2. kemudian daging2 babi berlonggok disebelahan. rupa2nya kilang tersebut mmbuat burger dan daging2 ayam dan babi tersebut dicampur dan digaul bersama kemudian dijadikan burger.

beliau telah bertanya kepada tokeh tersebut mengapa dicampurkan daging babi dengan daging ayam! tokeh tersebut berkata "kalau tak campur burger yg hendak dibuat susah untuk melekat dan dibentuk. dgn mencampurkan daging ayam dan babi burger mudah dibentuk". katanya lagi, "burger ini tidak dijual terus kepada orang melayu. tapi jika mane2 supplier yg tak cukup stok akan ambil burger daripada kilang tersebut".

lu igt itu supplier cukup ka untuk supply satu malaysia (tak tahu supplier mane yg amik dari die). tokeh tersebut siap kate "SIAPA KATA MELAYU TAK MAKAN BABI", menyirap darah bapanya .

balik tu dia buat aduan di JAIS. bila JAIS buat serbuan tak ade ape2 yg jumpe, kilang tersebut pun takde. mungkin dah pndah bila myedari ade org melayu dah tau aktiviti dorang......

P/S : siapa yg suke makan burger tu brhati2 lah mungkin ada yg bercampur dgn daging babi.......